Obecne czasy cechują się nieograniczonym dostępem do informacji, co sprawia, iż wiele osób zastanawia się nad otworzeniem własnej działalności i poprowadzeniem własnego biznesu. Aby takie plany zakończyły się sukcesem, niezbędne jest przeprowadzenie analizy aspektów finansowych, które są kluczowe w ich realizacji. Pomocne mogą być również szkolenia dla menedżerów, które przybliżą strategię zarządzania firmą i zespołem.
Co powinieneś wiedzieć?
Statystyki ukazują, iż po dwóch latach 90% firm kończy swoją karierę ze względu na brak płynności finansowej. W celu przetrwania tego trudnego, początkowego okresu, zaleca się zwrócić uwagę na kilka ważnych aspektów tworzenia swojej marki na rynku, a mianowicie:
- Wybór lub zmiana formy opodatkowania – umiejętne dobranie formy podatkowej pozwala zaoszczędzić wiele pieniędzy. Jest on uzależniony od celów biznesowych – np. skorzystanie z kredytu, wysokość kosztów, wykonywanie usługi z vat i wielkość przychodów. Wybór należy dokonać pomiędzy ryczałtem, kartą podatkową, spółkami oraz książką przychodów.
- System siedmiu czynników skutecznego biznesu – są nimi istotne punkty, które powinny funkcjonować, aby przedsiębiorstwo dobrze się rozwijało, a mianowicie – misja, przywództwo, zespół, produkt, przepisy prawne, komunikacja, system dystrybucji. Osoba posiadająca firmę powinna być liderem, który zatrudni kilku dobrych ludzi niezbędnych do rozwoju misji firmy, bądź która ma atrakcyjne produkty oraz strategię ich umiejętnej, skutecznej i legalnej sprzedaży.
- Budowanie dochodu pasywnego i inwestycje – Praca po 12-16 godzin dziennie i skupienie się na własnej firmie do sposób działania większości firm. Warto również jednocześnie skupić się na pracy aktywnej rozwijającej biznes oraz zatrudnieniu swoich ciężko zatrudnionych pieniędzy w efektywne formy inwestycji (takie, które przyniosą minimum 10% rocznie)/
- Budowanie stylu życia i automatyzacja – tworząc oraz prowadząc jakiś biznes warto wziąć pod uwagę jego automatyzację. Jeśli to możliwe, w efekcie właściciel firmy może kierować systemem komunikacji i dystrybucji w jak najmniejszej aktywnej ingerencji. Doprowadzi to do powstania harmonii działania i budowania własnej marki na konkurencyjnym rynku.
Gdzie zdobywać wiedzę?
Każda osoba chcąca rozpocząć przygodę z prowadzeniem własnej firmy powinna zaczerpnąć nieco wiedzy z zakresu jej prowadzenia oraz kierowania zespołem. Na rynku istnieje wiele szkoleń dla menedżerów oraz dla osób otwierających firmę. Warto z nich skorzystać, ponieważ zdobyta wiedza pozwoli uniknąć problemów, w wielu ciężkich sytuacjach.